سلسله نشست‌های مذهبی ماهانه جوانان طبق سنوات هر ماه و این بار با موضوع «وفات حضرت زینب (س)» در مرکز اسلامی مسکو برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حاجی رمضانف روحانی مدعو از شهر دربند پس از قرائت آیاتی از سوره نباء در سخنانی به زبان روسی پیرامون این سوره ابراز داشت: سؤالى كه در آغاز سوره از حادثه بزرگ (نبا عظيم) يعنى روز قيامت مطرح می‌شود و سپس در ادامه این سوره به بيان نمونه‏‌هایى از مظاهر قدرت خداوند در آسمان و زمين و زندگى انسان‌ها به عنوان دليلى بر امكان معاد اشاره شده است.

حاجی رمضانف در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توصیف شخصیت بی بدیل حضرت زینب(س) پرداخت و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها همچون مادرش زهرا علیها السلام و پدرش علی علیه السلام با تکیه بر قرآن و علوم نبوی، برای تداوم نهضت احیاسازی دین پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در معیّت امام سجاد علیه السلام به استدلال با حاکمان وقت و روشنگری درباره حکومت غیر شرعی اموی پرداخت و پس از آن امور را به برادرزاده‌ی بزرگوار خود امام سجاد علیه السلام سپرد.

سپس هر یک از جوانان آذری بر طبق رسم این جلسات سوالات و نظرات خود را پیرامون موضوعات جلسه و مسائل روز بیان و به تبادل و اشتراک نظر پرداختند.

 

برگزاری جلسات ماهانه مذهبی جوانان

برگزاری جلسات ماهانه مذهبی جوانان