بسم الله الرحمان الرحیم

“انا لله و انا الیه راجعون”

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شی‏ء

ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی که همواره یاور صدیق انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و در طول حیات پر برکت خود در عرصه های دینی، فقهی، قضایی و سیاسی، خدمات ارزشمند فرهنگی و اجتماعی به مردم  نموده بود، موجب تاثر و تالم شدید شد.

این عالم برجسته، فقیهی مبارز، آراسته به صلاحیت‌ها برخوردار از مراتب عالی علم و عمل بود و سال‌ها از محضر اساتید بزرگی همچون حضرات آیات عظام امام خمینی(ره)، سید ابوالقاسم خویی (ره) و سید محمد باقر صدر (ره) کسب فیض نمودند.

ایشان دارای آثار و تالیفات گران‌سنگی در زمینه‌های گوناگون فقهی و علمی بوده و شاگردانی را نیز در این زمینه تربیت کردند.

ایشان در جریان مبارزات انقلابی علیه رژیم بعث عراق حضور فعال داشته است که منجر به دستگیری و شکنجه ایشان شد و در این راه نیز سه تن از برادران گرامی شان به شهادت رسیدند. ایشان سالها در مسئولیت ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای محترم نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمات ارزنده و ماندگاری به نظام اسلامی ارائه نمودند که تاریخ نام ایشان را در زمره  مجاهدان انقلاب اسلامی و وفاداران به ولایت فقیه ثبت و ضبط خواهد کرد.

مرکز اسلامی مسكو این مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، بیت شریف ایشان و عموم امت اسلامی تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه لایزال الهی برای آن عالم مجاهد رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات مسألت می‌نماید.

مرکز اسلامی مسکو