باسمه تعالی

به اطلاع مؤمنین گرامی می رسانیم، بر اساس اطلاعات و گزارش های دریافتی از مراکز متعدد و معتبر نجومی، هلال ماه حتی با چشم مسلح در منطقه ما قابل رؤیت نبوده و رؤیت اثبات نشده است.

لذا  طبق شیوه نامه تهیه شده در دفتر مقام معظم رهبری مد ظلله العالی و همچنین اعلام حضرت آیت الله العظمی سیستانی فردا آخرین روز شعبان المعظم بوده و شنبه ۲۵ آپریل ۲۰۲۰ به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان در فدراسیون روسیه  اعلام می گردد.

کسانی که مایل اند به ثواب روزه آخرین روز ماه شعبان برسند، می توانند فردا را به نیت روزه مستحبی و یا قضا، روزه بگیرند.

با توجه به محدودیت هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا بوجود آمده و اینکه متأسفانه امکان برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان بصورت حضوری در مرکز مقدور نمی باشد، مرکز اسلامی مسکو  برنامه هایی را بصورت مجازی ویژه ماه مبارک رمضان به زبان های روسی و فارسی و همچنین آذری تدارک دیده است که به شرح ذیل می باشد:

۱- برنامه «مسجد خاتم الانبیا (ص) سفارت » به زبان فارسی هر شب از ساعت ۱۹:۰۰ بصورت پخش زنده در  یوتیوب مرکز و مسجد خاتم به آدرس زیر (شامل: تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای افتتاح، بیان احکام، سخنرانی)

آدرس کانال یوتیوب مسجد خاتم الانبیای مسکو:

https://www.youtube.com/channel/UCyGX_-PpA98etG2wZ9-6G_g

۲- برنامه های متنوع و سخنرانی های متعدد به زبان های روسی و آذری هر شب از ساعت ۲۰ در کانال یوتیوب مرکز اسلامی مسکو بصورت پخش زنده.

آدرس کانال یوتیوب مرکز اسلامی مسکو :

https://www.youtube.com/channel/UCDfMOpWx2jzNAUa8PDkmnxQ

از خداوند متعال بهره مندی روز افزون معنوی و روحی همه مؤمنین را در ماه مبارک رمضان مسألت می نماییم و از همه التماس دعا داریم.

مرکز اسلامی مسکو