بسم الله الرحمن الرحیم

«کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام»

 

رحلت استاد گرانقدر و متفکر ارزشمند، آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا، مایه تاسف و تالم گردید. آن عالم بزرگوار در طول عمر پر برکت خود در وادی تألیف، تحقیق و تعلیم گام‌هایی ارزنده برداشتند و آثار علمی با ارزشی پدید آوردند. نگاه اخلاقی و علمی ایشان به مسائل اسلامی، در شمار حسنات علمی و فکری دوران حاضر است.

مرکز اسلامی مسکو ضمن تسلیت این ضایعه به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، جامعه‏ علمی کشور و مخصوصاَ به بازماندگان ارجمند ایشان، رحمت و مغفرت الهی را برای آن عالم بزرگوار مسألت می‌نماید. خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی «ع» محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

آيت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز به دنیا آمد. ایشان مجتهد، خطیب، عارف و استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتاب‌شناس بود و در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر عربی صاحب نظر بود. این عالم ربانی از کودکی نزد پدرش آیت‌الله سید‌اسماعیل اصفیایی شند‌آبادی دروس دینی و علمی را فرا گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد علامه مصطفوی تبریزی از شاگردان میرزای قاضی شاگردی کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد. پس از علامه مصطفوی، او از محضر بزرگانی چون آیات عظام علامه طباطبایی، محمدتقی آملی، بهاءالدینی و آیت‌الله محمدتقی بهجت بهره‌مند گردید.